نوشته شده توسط : زعیم

10/5 10 روي کيسه کود به چه معناست؟



اين سه عدد چيزي را تشکيل مي دهند که به آن نسبت N-P-K کود گفته مي شود - نسبت سه عنصر غذايي به ترتيب: نيتروژن (N) ، فسفر (P) و پتاسيم (K). اعداد N-P-K محصول منعکس کننده درصد مواد مغذي در وزن است.
عدد اول نيتروژن ، دومي فسفر و سوم پتاسيم است. اين اعداد به شما درصد مواد مغذي موجود در کيسه را مي گويد. بنابراين ، زمان مسابقه! اگر يک کيسه کود 5-10-5 داريد که وزن آن 10 پوند است ، 5 درصد يا نيم پوند از آن نيتروژن است.

کود گرانول چيست؟

کودهاي گرانول گرانول جامد هستند ، در حالي که کودهاي مايع از پودرهاي محلول در آب يا کنسانتره هاي مايع ساخته مي شوند که با آب مخلوط مي شوند و محلول کود مايع را تشکيل مي دهند.

 

چگونه از کود دانه اي استفاده مي کنيد؟

در تخت گل ها و حاشيه ها ، کود دانه ريز را با دست پخش کنيد و سپس آن را در خاک خراش دهيد. از يک پخش کننده مکانيکي در مناطق باز مانند چمن ها استفاده کنيد. هميشه گرانولهاي کود را از محل شاخ و برگ بشوييد. کود دانه بندي شده را با آبياري درست بعد از استفاده فعال کنيد.

 

کود گرانولNPK 10+6+10 (Zn)

 

چگونه از NPK استفاده کنم؟

بسيار خوب! ساده ترين روش اين است که ، فقط آنها را روي خاک بيندازيد. آنها محلول در آب هستند. وقتي آبياري گياه خود را ادامه مي دهيد ،کود گرانولNPK 10+6+10 (Zn) به آرامي در آب حل مي شود و وارد خاک مي شود و ريشه ها در صورت لزوم اين عناصر را با کندي جذب مي کنند.

 

کدام کود باعث رشد سريع گياهان مي شود؟

 




نيتروژن ، فسفر و پتاسيم سه ماده مهم در فرمولاسيون کود هستند. گياهان به اين سه عنصر درشت مغذي نياز دارند تا بزرگ و سرسبز رشد کنند. نيتروژن رشد شاخ و برگ را تقويت مي کند ، در حالي که فسفر و پتاسيم از رشد ريشه ها ، ساقه ها ، گل ها و ميوه هاي قوي حمايت مي کنند.


از مزاياي استفاده کود هاي گرانوله زعيم (ZAEEM) ميتوان به فاقد کلر و فلزات سنگين بودن  و وجود درصد قابل قبولي از ماده آلي و گوگرد در تمامي فرمولها  جهت جبران فقر مواد آلي و کاهش PH خاک و همچنين وجود ريزمغذي ها در تمامي فرمولها اشاره نمود. اين کودهاي گرانول از بهترين و باکيفيت ترين مواد اوليه توليد شده و در آن از تمامي عناصر مورد نياز در صنعت کشاورزي از قبيل  نيتروژن ، فسفر ، پتاسيم ، گوگرد ، آهن ، روي ، کلسيم ، موادآلي و انواع ريز مغذي ها  مناسب براي انواع درختان باغي مانند سيب ، هلو ، انار ، گردو ، توت ، بادام ، گلابي ، انجير ، انگور ، زرد آلو ، گوجه سبز ، زيتون و…. همچنين  کشت زراعي انواع  ذرت ، سيب زميني ، پياز ، گندم ، جو ، انواع صيفي جات و سبزيجات موجود ميباشد .




:: برچسب‌ها: فاقد کلر و فلزات سنگين ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 شهريور 1399 | نظرات ()